הובלת דירה – העברת צמחי בית וגן

לרובנו ישנם עציצים אותם נהיה מעוניינים להעביר לדירתנו החדשה בעת הובלת הדירה. יחד עם זאת נושא זה נזנח לעיתים קרובות ולא מקבל את הפוקוס הראוי. הובלת דירה מתאפיינת במספר משימות גדול שלעתים קרובות צריך להתבצע בלחץ גדול של זמן. אנו צריכים לחפש חברת הובלות, לארוז את דירתנו, לארגן את הדירה החדשה למגורים, להעביר חשבונות וכתובת ועוד. התוצאה: ברוב המקרים אנו מעמיסים את העציצים בשלב מאוחר על המשאית או הרכב בתקווה שיגיעו ליעדם. אי מחשבה בהובלת צמחי הבית והגן. הצמחים והעציצים עדינים מאוד ולכן אי מחשבה וטיפול נכון, עלולים להביא לפגיעה בעציצים ולעיתים אף להשמדתם.

ברוב המקרים, פוליסת הובלת דירה אינה מכסה נזקים שנגרמים לעציצים מעצם היותם עדינים ופגיעים מאוד. לכן אם הצמחים חשובים לכם, תכננו את הובלתם כך שתמשיכו ליהנות מהם גם בדירה החדשה.

להלן מספר שלבים קצרים שיעזרו לכם להוביל את הצמחים מבלי לפגוע בהם. כמו כן בחרנו לשלב סרטונים נבחרים שיעזרו לכם להבים כיצד להוביל צמחים ועציצים.

  1. בצעו הערכת מצב – אילו צמחים אתם מעוניינים להעביר. אם ישנם צמחים שאתם לא מתכננים להעבירם – מסרו אותם. את הצמחים שבחרתם להעביר, יש לגזום ולדשן כשבוע עד שבועיים לפני מועד הובלת הדירה. כמו כן ודאו שהעציצים לא סדוקים – דבר שיוביל לשבירתם בהעברתם.
  2. אריזת העציצים – נקזו מים עודפים יום אחד או יומיים לפני ההובלה. עציצים קטנים ניתן להניח בקרטונים תוך הצבת נייר שיחצוץ בין העציצים. עציצים גדולים ניתן לעטוף השקית ניילון גדולה ושקופה. יש לשים לב שאתם לא מהדקים חזק מדי. ידעו את המובילים בדבר תכולת השקיות והארגזים על מנת שינקטו משנה זהירות. אם מדובר בצמחים רגישים במיוחד (לדוגמה – סחלבים), הובילו אותם בעצמכם.
  3. הובלת צמחי גינה – בשביל ההרגשה הטובה – יידעו את הדיירים שנכנסים לבית על רצונכם להעביר את צמחי הגינה. הכינו את הקרקע בביתכם החדש מספר ימים לפני ההובלה, השקו ודשנו אותה. את הצמחים שאתם מעוניינים להעביר, גזמו וחפרו בור סביב הצמח על מנת לאפשר את הוצאו עם כמות אדמה נכבדת שתשמור על הלחות בעת ההובלה. עטפו את השורשים עם האדמה שהוצאתם בעזרת ניילון גדול, קשרו את הענפים בצורה מסודרת והובילו את הצמח למשכנו החדש. הקפידו להשקותו לאחר השתילה. שימו לב שכדי לאפשר את הצלחתו של התהליך, יש לספק לצמח תנאים אופטימאליים – לפחות כמו אלה שהיו לו.
  4. השתלת ייחורים – אם אינכם מעוניינים בתהליך מסובך – רוב הצמחים ניתנים לשתילה באמצעות ייחורים. קטפו מספר גבעולים קטנים, שימו אותם בשקית עם צמר גפן לח והשרישו במקום המיועד.

אם אינכם מספיקים לעמוד בלוחות הזמנים של העברת צמחי הגן, ניתן להעבירם לבית החדש, להניחם בפינה מוגנת, לדאוג להשקיה ולשתול אותם בזמן שתהיו מוכנים. ברוב המקרים התהליך יצלח.

לסיכום, ניתן לבצע העברת צמחים בצורה קלה ופשוטה. כל שעליכם לעשות הוא לפנות את הזמן הדרוש למשימה ועם מעט ידע שניתן לרכוש בקלות – אם בהתייעצות עם משתלה מקומית או בחיפוש ברשת האינטרנט, תוכלו להצליח להוביל את הצמחים והעציצים ולהגיע לתוצאות מרשימות.

 

 

כתבות שעשויות לעניין אתכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים