הובלת דירה – העברת פריטים יקרי ערך

אם בחרתם לשכור חברת הובלות וחשבתם שלא תצטרכו לבצע הובלה עצמית, טעות בידכם… ישנן מספר פעולות שתצטרכו לבצע בעצמכם.

לכולנו יש מוצרים יקרי ערך – אם מדובר במכשירי אלקטרוניקה וחשמל יקרים, ריהוט עתיק, תכשיטים או פרטים בעלי ערך סנטימנטלי. על מנת להוביל את הפריטים הללו בצורה בטוחה, מבלי שיגרם להם נזק או חלילה יאבדו במהלך הובלת הדירה, עלינו לנקוט במספר פעולות.

יש להפריד בין שלל הפריטים היקרים לבין מסמכים ותעודות. למרות שאנשים רבים נוטים לשכוח את המשמעות שבהעברת מסמכים חשובים כגון תעודות לידה, דרכונים, מידע בנקאי, מסמכי ביטוח, כרטיסי אשראי וכן הלאה. אנו ממליצים לרכז את כל הניירת החשובה בארגז אחד או בתיק המיועד לתכולה זו בלבד. אם הארגז נלקח על ידי המובילים – שקלו לנעול את התכולה. אנו ממליצים לשנע תכולה רגישה מעין זו בעצמכם, ברכבכם הפרטי.

הובלת מכשירי אלקטרוניקה

הובלת מכשירי אלקטרוניקה בהובלת דירה מתחילה באריזה נכונה ומוקפדת. על מנת לארוז טלוויזיות, מחשבים ומערכות סטריאו, עליכם לעטוף אותם בשקית בועות (פצפץ) או בניירות משי רכים. ניתן לחסוך בחומרי אריזה יקרים על ידי שימוש בשמיכות רכות. לאחר העטיפה, הכניסו את מוצרי האלקטרוניקה לקרטון מתאים ורפדו את הקרטון על מנת למנוע תזוזה של המוצר במהלך ההובלה. אם הפריט גדול מדי, עטפו אותו בניילון נצמד – זו תהיה עטיפה שנייה לאחר שעטפנו בשמיכה או נייר בועות.

אם אתם מעבירים משרד, תשומת הלב צריכה להיות גבוהה עוד יותר והטיפול צריך להיות מבוצע על ידי מובילים מומחים בנושא הובלות משרדים מאחר ויש צורך לטפל בציוד מורכב יותר כגון רשת מחשבים, שרתים, וציוד משרדי אחר.

הובלת עתיקות

הובלת עתיקות הנה מורכבת במיוחד. מטבע הדברים, עתיקות, ברוב המקרים, שבירות יותר והסיכוי לנזק במהלך ההובלה גבוה יותר ביחס לרהיטים אחרים. לכן אנו ממליצים להתייעץ עם חברת הובלות מקצועית על מנת לקבל ייעוץ ועל מנת לתאם את ההובלה הרגישה. כמו כן אנו ממליצים לשקול חברה שמתמחה בטיפול בעתיקות.

הובלה של תכשיטים ופרטים יקרים אחרים

סביר להניח שתרצו להוביל פריטים בעלי ערך כספי גבוה בעצמכם. על מנת לבצע זאת כהלכה, ארזו והפרידו תכשיטים ממוצרים אחרים. את כל הפריטים היקרים ניתן למקם בתיק נוח להובלה – רצוי תיק גב.

אל תפרסמו את העובדה שאתם מובילים פריטים בעלי ערך כספי גבוה – לא לחברת ההובלות ולא לחברים ומכרים. אתם לא יודעים איך שמועות מתפשטות וכמה מהר הן יכולות להגיע לאוזניים הלא נכונות.

ביטוח הובלת דירה וחפצים יקרים

עליכם לבדוק שני דברים: ראשית, בררו עם חברת ההובלות איזה סוג של ביטוח הובלות יש להם. איזה סכום הוא מכסה ובאילו תנאים. תתפלאו לגלות שביטוחים רבים כוללים כיסוי למשך הנסיעה בלבד וכל נזק שיגרם במהלך ההעמסה והפריקה אינו מכוסה. שנית, חשבו אם אתם מעוניינים לרכוש ביטוח הובלות בעצמכם. ניתן לרכוש כיום ביטוחי הובלות מחברות רבות. אם יש לכם ביטוח תכולה, תשאלו את סוכן הביטוח מהו התעריף עבור ביטוח הובלות מלא או חלקי – במידה ובחרתם לבטח רק את הפריטים היקרים אותם אתם מובילים בעצמכם.

טיפים נוספים:

  1. השארת חפצים יקרים ברכב – אל תשאירו חפצים יקרים ברכב נעול. יום הובלת הדירה מאופיין בלחץ ומשימות רבות. אל תתפתו להשאיר תכולה יקרה ללא השגחה.
  2. המקום הרגיש ביותר בהובלת עתיקות הינן הפינות – וודאו שהפינות מוגנות על ידי הצמדת דף קרטון לריהוט ועטיפתו בניילון נצמד.
  3. ביטוח – וודאו שחברת ההובלות מבוטחת. ובררו עלות של ביטוח פרטי של הובלת דירה. במקרה של העברת פריטים יקרי ערך, ביטוח מתאים ובעלות סבירה, יכול למנוע עוגמת נפש במקרה של אובדן או גרוע מכך.

לסיכום – הובלה של פריטים יקרים דורשת מחשבה ותכנון. אל תשאירו את המשימה לרגע האחרון ודעו איך אתם עומדים לבצע אותה מבעוד מועד. תכנון נכון יבטיח שתעברו את הובלת הדירה בדרך הטובה ביותר.

 

כתבות שעשויות לעניין אתכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים